איך לבלות עם חברים בלי לעשן?

 

אחד הפחדים שמלווים את הפסקת העישון היא איך יגיבו החברים ואיך לחזור לבלות בלי לעשן ובלי להתפתות לכל ג'וינט חולף.

אל תוותרו על בילוי עם חבריכם, יתכן ויש לכם חששות כמו:
 

  • "משעמם עם החברים בלי לעשן" – בדקו זאת, ברוב המקרים חבריכם אינם חבריכם בגלל סם כזה או אחר, אם באמת משעמם לכם בסיטואציה מסוימת, תמיד תוכלו לקום וללכת.

  •  

  • "אני אתפתה לעשן" – לעשן זו בחירה שלגמרי בשליטתכם, אתם לא רוצים לעשן, ולכן לא תעשנו.
     

  • "יגידו לי שאני "סאחי" – אל תקרא את המחשבות של חבריכם, רוב הסיכויים שרובם יתמכו בכם ויראו בכם מודל לחיקויי.
     

  • "אני אשתנה" – ההרגלים והמעשים שלכם ישתנו במקצת, אך אופייו הבסיסי של אדם לא משתנה עקב התחלת או הפסקת עישון ומתעצב בצורה עדינה והדרגתית במשך הזמן.

 

הקושי הגדול ביותר – השיתופיות שבעישון הקנאביס – "הג'וינט מגיע אליי לבד".
 

הפתרון – ספרו לחבריכם שהפסקתם לעשן לחודש.
 

למה אנחנו מפחדים לספר שהפסקנו לעשן:

1.  ע"מ לא לייצר ציפיות – פחד מכישלון – אם כך רצונכם להצליח להפסיק – לכן האינטרס שלכם הוא לספר לחבריכם על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה, על ידי קבלת תמיכה מחבריכם.

2. ע"מ לא להתחייב – פחד מהצלחה – זכרו, אתם בחרתם להפסיק לעשן לחודש, לחודש בלבד, לא לכל החיים, אם "חס וחלילה" תצליחו ולא תהיו מרוצים מהתוצאה, תוכלו לחזור בכם מההחלטה.

3. פחד משאלות בנושא וניסיון להתחמק מהסברים – לא תוכלו לחמוק מתחת לרדאר בהחלטתכם, ברגע שתסרבו לג'וינט תישאלו למה, עדיף לכם להציג את הנושא בעצמכם.

 

אז איך עונים לשאלה: "מה?, למה הפסקת לעשן?"

 

מה בצעם כל כך מלחיץ בשאלה? – מה שיכול להפריע בשאלה כזו היא הכוונה מאחורי השאלה.
יכול להיות שלמשמע השאלה נחשוב על דברים כמו: "מה אכפת לו?", "למה זה מפריע לו" "הוא לא יאהב אותי אם לא אעשן" ועוד.הפתרון פשוט – אל תנסו לקרוא מחשבות, ענו בצורה פשוטה: "בחרתי להפסיק לעשן לחודש, כי רציתי הפסקה" בדרך כלל הצד השני יסתקרן וירצה לשמוע עוד, ענו בצורה הפשוטה ביותר. אם יש לכם תהיות על מהות השאלות, שאלו בחזרה שאלות כמו: "למה אתה רוצה לדעת?", "אתה לא רצית פעם להפסיק לעשן?" – ברוב המקרים תגלו שהסקרנות נובעת מרצון כלשהו להפסיק.

 

סוגי חברים בהפסקת קנאביס

 

  • התומכים – 90% מהאנשים, חברים אלו מכירים את חסרונות העישון. יעודדו את בחירתכם יתעניינו בשלומכם ויציעו עזרה, לעתים מסתכלים עליכם כ"תקווה" שגם הם יוכלו להפסיק שיבחרו בכך.

  • החשדנים – בדרך כלל אנשים בשלב המזיק של השימוש בקנאביס – חברים אלו נמצאים ב"מעגל הזעם"(לינק) ומחלקים את העולם ל"סטלנים" ו"סאחים", בשלב הראשון הם ירצו לראות שלא הפכתם לאנשים שונים, כמובן שזה לא יקרה, ולאחר זמן מסוים הם יתרשמו מכם לטובה ויעברו לקבוצת החברים התומכים.

  • מעשנים חדשים - אופנתיים – גילו את הקנאביס לא מזמן ולא מכירים עדיין באף אחד מחסרונותיו, לא יבינו את ההחלטה ו"איך בכלל אפשר לרצות להפסיק לעשן?", יתכן ויקרו לכם מצבים מוזרים שאותם אנשים שבעבר לא קיבלו אתכם כמעשנים, יתקשו לקבל אתכם כלא מעשנים. – זהו אנשים מהסוג הזה ודעו להתעלם מהם בחיוך.

  • המבולבלים - מבלבלים – מתקשים לקבל החלטה לגבי עישון או הפסקת עישון, מרבים בהפסקות של מספר ימים ואז שימוש כבד תקופתי – התייחסו אליהם בהבנה – אך זכרו חברים אלו מנסים להפסיק לעשן, ולא מצליחים.היו אתם הדוגמא למעשנים אלו, ונסו להכיר להם את השיטה על מנת שיצליחו לקבל החלטה.

  • אנשים רעילים – לצערנו יש אנשים בודדים שלא רק שלא עוזרים ותומכים אלא מנסים לחבל בניסיונך להשתנות, התנהגות זו נובעת מחוסר ביטחון וקנאה, זהו אנשים אלו ושימו לב כמה שהם בודדים לעומת כמות החברים התומכים איך להתמודד עם אנשים רעילים?

 

 

סיכום

לאחר מספר קטן של מפגשים עם חבריכם במצב החדש, יעלם כל זכר לאי נוחות ואי נעימות מהמצב, ולא ישנה יותר מי מעשן ומי לא בנוסף תהנו מיתרונות רבים בתחום החברתי:

  • באורח פלא תגלו את כל אותם חברים לא מעשנים שהיו "נסתרים מהעין" בתקופות העישון.

  • תגלו עניין גדול יותר ביחסים זוגיים והתגובות אליכם יהיו בהתאם.

  • מפאת הזמן הרב שיתפנה תחזרו לעיסוקים רבים בהם תפגשו מעגלים חברתיים נוספים.

  • בזמן יציאה או בילוי תרגישו יותר שייכים ומרוכזים באירוע עצמו בלי הצורך "לחמוק לעשן"

  • תקבלו תגובות אוהדות מהסביבה על הרעננות והריכוז שיהיו מנת חלקכם.

  • לא תרגישו צורך להתחמק ממקומות מסוימים בהם עישון קנאביס אינו מקובל.

  • לא תרגישו צורך להזדהות כ"מעשנים" או כ"לא מעשנים".

 

כדי לעבור בשלום את מספר המפגשים הראשונים זכרו:

 

  • ספרו לחבריכם שבחרתם להפסיק לעשן לחודש.

  • אל תקראו את מחשבות חבריכם – לא אוהבים אתכם פחות ולא רוצים שתעשנו.

  • ענו על השאלה "למה הפסקתם?" בצורה ישירה ופשוטה, ספרו על השיטה אם קשה לכם להסביר.

  • זהו אנשים רעילים והתמודדו איתם בגבורה.

  • זכרו – אתם מפסיקים לעשן לחודש מתוך בחירה אישית.

 

 

© 2015 by Eshel Ozer Proudly created with Wix.com